5 pomysłów na szybki, skuteczny trening

42
5 pomysłów na szybki, skuteczny trening

Szybki, skuteczny trening wcale nie musi być czasochłonny. Istnieją metody ćwiczeń, które pozwolą Ci zadbać o sylwetkę, podkręcić metabolizm i poprawić samopoczucie. Wystarczy 20 – 30 minut dziennie. Nie wierzysz? Wypróbuj nasze pomysły!

5 pomysłów na szybki, skuteczny trening

#1 Sprint

Trenowanie sprintów to szybki i efektywny sposób na dobrą sylwetkę. Sprinty należy powtarzać na krótkim dystansie (do 100 m), by podkręcić metabolizm. Gdzie trenować? Doskonale nadają się do tego alejki i parki, boiska treningowe lub specjalnie wydzielone do biegania obszary zabudowy miejskiej.

#2 Trening obwodowy

Ćwiczenia obwodowe to szybki, skuteczny trening, który polega na wykonywaniu bez przerw serii ćwiczeń na różne partie mięśniowe (np. przysiady, pompki, spięcia brzucha, unoszenie bioder, przysiady, prostowanie grzbietu itd.). Tego typu trening możesz wykonywać pod okiem instruktora w klubie fitness lub całkiem samodzielnie, w domu.

#3 Tabata

Wśród 5 pomysłów na szybki, skuteczny trening nie mogło zabraknąć tabaty. To metoda treningowa, której celem jest podniesienie wydolności organizmu. Trening składa się z ośmiu serii ćwiczeń, w których trakcie naprzemiennie ćwiczymy (20 sekund) i odpoczywamy (10 sekund). Pomiędzy seriami należy wykonywać przerwę (1 minuta). Przykładowe ćwiczenia, jakie obejmuje tabata to pompki, przysiady i burpeesy. UWAGA: tabata nie jest treningiem dla początkujących!

#4 Cardio

Trening Cardio to ćwiczenia wytrzymałościowe, które należy wykonywać z pulsometrem. Tętno ćwiczącego powinno być utrzymywane na poziomie około 80% maksymalnego tętna, by zapewnić maksymalną efektywność treningu. Regularne ćwiczenia cardio (od 20 do 40 minut dziennie, co trzy dni) dotleniają organizm i wzmacniają płuca.

#5 Trening EMS

Trening EMS (elektrostymulacja mięśni) to najnowsza metoda treningowa oparta na elektrostymulacji całego ciała. Trening ten rozwija kompleksowo cały układ mięśniowy. EMS jest o 40% bardziej efektywny niż tradycyjne formy treningu. 20 – minutowa sesja odpowiada pod względem wysiłku 2 godzinom spędzonym na siłowni! Podczas treningu EMS trenowane jest dziewięć różnych partii mięśniowych, EMS można znaleźć w ofercie niektórych salonów odnowy biologicznej, dużych ośrodków rehabilitacyjnych oraz klubów fitness.