CrossFit – co to za trening?

108
Crossfit - co to za trening?

Coraz więcej osób pragnie prowadzić zdrowy tryb życia i odżywiać się w myśl idei „fit”. Bardzo modnym treningiem stał się ostatnio CrossFit. Co to takiego? Jak zacząć przygodę z tą dyscypliną i co należy o niej wiedzieć? Zapraszamy do lektury!

CrossFit – co to za trening?

CrossFit to bardzo zróżnicowany trening, oferujący wiele korzyści dla osób, które go regularnie uprawiają. Głównym celem treningu jest rozwijanie kondycji i wydolności organizmu w wielu aspektach i strefach, zarówno w kontekście siły, jak i prędkości oraz wytrzymałości. Na CrossFit składają się treningi biegowe, siłowe, a także inne aktywności fizyczne, np. jazda na rowerze lub pływanie. Dzięki temu rozwijane są różne partie ciała i poprawiana jest sprawność oraz wytrzymałość w wielu aspektach.

CrossFit jest zalecany dla osób, które chcą wymodelować sylwetkę, poprawić kondycję na wielu polach oraz wypróbować nowe metody ćwiczeń, niezależnie od ich wieku oraz kondycji.  Intensywność oraz poziom trudności ćwiczeń jest dostosowywany indywidualnie do potrzeb i umiejętności ćwiczącego. Dyscyplina ta nie jest zalecana osobom po przebytych poważnych operacjach, urazach lub kontuzjach. CrossFit nie jest także dobrym pomysłem na trening dla osób starszych oraz z nadciśnieniem lub zaburzeniami układu oddechowego. Jeśli podczas treningu odczuwamy ból, to również jest oznaka, że powinno się zawiesić ćwiczenia.

CrossFit – co to znaczy, że budowana jest siła funkcjonalna?

CrossFit ma na celu między innymi budowanie siły funkcjonalnej. Siła funkcjonalna to całkowita siła, jaką zawodnik jest w stanie wykorzystać podczas specyficznej rywalizacji sportowej. W treningu funkcjonalnym budowanie masy mięśniowej w celach estetycznych lub zwiększenie siły traktowane są jako efekty uboczne ćwiczeń, natomiast najważniejsze jest, aby kształtować moc, siłę i szybkość bez ryzyka odniesienia urazu.

Metody treningowe CrossFit mają na celu osiągnięcie sprawności w takich obszarach fizycznych jak wydolność krążeniowo-oddechowa, siła, wytrzymałość, gibkość, moc, zwinność, szybkość, równowaga, koordynacja oraz dokładność. Przez wzrost sprawności fizycznej rozumiany jest równoległy rozwój we wszystkich tych obszarach.

Jeśli chcesz jednocześnie wyrzeźbić ciało, zwiększyć wydolność organizmu i poprawić ogólną kondycję, trening CrossFit to coś dla Ciebie!