Cukier Biały – 4 zamienniki w diecie

24
Cukier Biały - 4 zamienniki w diecie

Cukier niegdyś rzecz, bez której nie wypiłbyś herbaty, kawy czy upiekł ciasta. Dzisiaj to jeden z największych cichy zabójców w naszej kuchni. Powoduje wiele poważnych chorób, a do tego bezapelacyjnie uzależnia, zmuszając nas do ciągłego i częstego jego jedzenia.
Biały cukier najczęściej powoduje najpopularniejszą otyłość, wysokie ciśnienie krwi, cukrzycę, anemię, próchnice i choroby serca. Przyczynia się również, do infekcji grzybiczych, impotencji rozdrażnienia i osłabia umysł, a więc co zrobić gdy jednak uwielbiasz słodki smak, ale nie chcesz się truć? Zobacz 6 zamienników cukru, jakie proponujemy.

1Miód

Produkt, który najprościej dostać na sklepowych półkach. Jednak my radzimy unikać
supermarketów czy jakichkolwiek innych spożywczych sklepów. Najlepiej taki miód kupować od samego pszczelarza, jesteśmy wtedy pewni, że jest to prawdziwy miód bez jakichkolwiek dodatków konserwujących.
Miód co prawda posiada, więcej kalorii niż cukier, jednakże jest bogaty w różne enzymy i minerały,które nie zaburzają równowagi mineralnej organizmu. Głównym składnikiem miodu jest fruktoza i glukoza – są bardzo dobrze przyswajane przez ludzki organizm. Miód zawiera też ważne mikroelementy, takie jak wapń, fosfor, żelazo, magnez, potas i witaminy z grupy B.

2Owoce lukumy

Są to bardzo słodkie owoce przypominające w smaku słodkie ziemniaki oblane syropem klonowym, dlatego z powodzeniem mogą zastąpić Ci cukier. Owoc ten pochodzi z Peru, wyglądem przypomina trochę awokado. Lucume można jeść na surowo, albo dostać w formie sproszkowanej – przy tej metodzie niestety, nie wszystkie dobre składniki zostają zachowane. Lucuma wspomaga trawienie, wykazuje zdolności przeciwzapalne, obniża ciśnienie krwi, a ze względu na niski  indeks glikemiczny polecana jest cukrzykom. Owoce lucymy są źródłem błonnika, potasu, żelaza cynku i witaminy B3.

3Syrop słodowy

 

Ryż i jęczmień zawiera głównie maltozę, która łatwo rozpada się w naszym organizmie na glukozę. Słód wytwarza się podczas długiego procesu opartego na naturalnej aktywności enzymów. Słód z pełnego ziarna i mieszanki jęczmienia zawiera złożone węglowodany, stanowi źródło energii, która długo się utrzymuje, nieznacznie podnosząc cukier we krwi. Posiada witaminy z grupy B.

4Stewia

Naturalny słodzik, słodsza od cukru,a mimo to ma zero kalorii. Bogata w witaminę C,witaminy z grupy B oraz magnez, wapń i żelazo. Stewia nie podnosi poziomu cukru we krwi, a więc może być używana przez diabetyków, jest też bezpieczna dla osób chorych na fenyloketonurię. Nie powoduje próchnicy zębów i nadaję się do pieczenia. Stewie można kupić w formie suszonych liści albo skoncentrowanym wyciągu w proszku,płynie i tabletkach.