Ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej

106
Ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej

Jak ćwiczyć skutecznie i spalać duże ilości tkanki tłuszczowej? Jakie są wady i zalety poszczególnych metod treningowych? Zapraszamy do lektury!

Ćwiczenia na płaski brzuch

Jeśli zależy Ci na pięknym i płaskim brzuchu, warto regularnie ćwiczyć brzuszki. By ćwiczenia odniosły planowany skutek, należy je wykonać regularnie oraz… prawidłowo. Zrezygnuj z tradycyjnych brzuszków i zaangażuj do pracy więcej mięśni niż tylko mięśnie zewnętrzne brzucha!  Prawidłowe i efektywne brzuszki to ćwiczenia angażujące mięśnie skośne brzucha, mięsień poprzeczny i prosty oraz mięsień piramidowy. W tym celu należy wzbogacić program ćwiczeń o tzw. skrętoskłony, grzbiety oraz nożyce pionowe.

Jak ćwiczyć skutecznie?

Kluczem do sukcesu, jeśli chodzi o ćwiczenia dowolnego rodzaju, jest systematyczność i regularność. Wystarczy 20 minut ćwiczeń dziennie i wkrótce zaobserwujesz pierwsze efekty. Oponka na brzuchu nie zniknie sama z siebie, poza ćwiczeniami warto dbać o dietę oraz zdrowy tryb życia.  Jeśli chcesz, by Twoje ciało było piękne, zadbane i szczupłe, ogranicz również ilości spożywanego alkoholu oraz niezdrowego jedzenia typu fast food, chipsy oraz słodycze.

Polub sporty wodne!

Aby schudnąć, warto zaprzyjaźnić się z basenem. Ćwiczenia w wodzie pomagają efektownie spalać tłuszcz w wielu strategicznych miejscach, takich jak talia oraz biodra. Podczas pływania angażujemy prawie wszystkie mięśnie naszego ciała, dzięki czemu czynność ta sprzyja rzeźbieniu pięknej sylwetki. Ile kalorii można spalić w ciągu pływania? Godzina aktywności w wodzie to nawet do 800 spalonych kcal! Ćwiczenia w wodzie poprawiają kondycję, pomagają podkręcić metabolizm oraz zwiększają ruchomość stawów. Wodny fitness lub aqua aerobik to świetny pomysł na odchudzanie, a regularne ćwiczenia sprawią, że wzmocnisz swój kręgosłup, mięśnie, układ nerwowy, oddechowy, stawy oraz układ krążenia!

Brzuszki lub basen to za mało? Poznaj turbo spalanie!

Jedną z bardziej zaawansowanych, ekstremalnych wręcz, opcji treningowych jest tzw. turbo spalanie. Ta metoda treningowa została rozpopularyzowana m.in. przez Ewę Chodakowską. Trening ma swoje wady i zalety i niestety nie jest przeznaczony dla każdego. Sekretem jest ćwiczenie w tzw. interwałach, praktycznie nieprzerwanie, przez 45 minut. Pierwsze spotkanie z turbo spalaniem może kosztować nieco nerwów, ale nie warto się poddawać na start. Z każdym treningiem jest coraz łatwiej, a efekty są oszałamiające.

Turbo spalanie – dla kogo jest ta metoda treningowa?

Turbo spalanie to trening, który można wykonywać w domowym zaciszu. Aby zacząć przygodę z tymi ćwiczeniami, nie potrzebujesz skomplikowanego sprzętu, wystarczą jedynie wygodne buty, strój do treningu, kawałek podłogi oraz mata do ćwiczeń. Trening jest trudny i intensywny i nie jest przeznaczony dla każdego. Turbo spalanie nie jest zalecane dla osób po kontuzjach lub podatnych na urazy stawów i kolan ani osób z dużą nadwagą. To metoda dla osób zdeterminowanych, zdrowych, wytrwałych i pewnych swojej kondycji fizycznej!

Pamiętaj, że wybór ćwiczeń warto skonsultować z lekarzem ortopedą, profesjonalnym trenerem lub fizjoterapeutą, by nie przeciążyć nadmiernie organizmu!