Ćwiczenia na stepie – jak wysmuklić sylwetkę?

27
Ćwiczenia na stepie - jak wysmuklić sylwetkę?

Ćwiczenia na stepie zaczęły być modne w latach 90 XX wieku. Na czym polega step aerobik? Jak z pomocą tego treningu wysmuklić sylwetkę? Zapraszamy do lektury!

Step – co to takiego?

Step to specjalna platforma do ćwiczeń, używana między innymi w klubach fitness. Platforma jest antypoślizgowa, dobrze zamortyzowana i posiada regulowaną wysokość. Ćwiczenia mają na celu poprawić ogólną kondycję, a także przyspieszyć redukcję tkanki tłuszczowej.

Zajęcia na stepie są prowadzone przez profesjonalnych instruktorów tzw. step aerobiku. W trakcie grupowych ćwiczeń należy dynamicznie wchodzić i schodzić z platformy. Trening jest urozmaicony różnego rodzaju krokami tanecznymi, np. elementami zumby. Do wyboru jest ponad 250 różnych układów!

Ćwiczenia na stepie – jak zacząć?

Step aerobik można trenować w domu, ale w tym celu konieczne jest posiadanie specjalnej platformy oraz wyposażenie się w profesjonalne instruktaże, na przykład w formie nagrań DVD. Pod żadnym pozorem nie należy wykorzystywać do ćwiczeń domowych przedmiotów, takich jak fotele, krzesła, oparcia, czy ławki.

Trening na stepie to trening wytrzymałościowy. Najlepiej ćwiczyć pod okiem instruktora w klubie fitness, wtedy osoba ćwicząca ma pewność, że dobrze dobrała program i wykonuje ćwiczenia prawidłowo. Liczba spalonych kalorii zwiększa się wraz z podwyższeniem stepu, jednak nie należy przesadzać z wysokością, by nie przeciążyć stawów. Ćwiczenia należy dobierać uważnie, mniej intensywne ruchy można mieszać z ruchami dynamicznym.

Ćwiczenia na stepie – efekty

Ćwiczenia na stepie pomagają wyrzeźbić uda, pośladki i łydki. To intensywny trening, który nie tylko spala kalorie (nawet do 600 kcal), ale także kształtuje koordynację ruchową oraz poprawia refleks. Step modeluje świetnie dolne partie ciała i przyczynia się do zbudowania masy mięśniowej. Ciało staje się bardziej elastyczne i sprężyste, trening wpływa dobrze na pracę  układu oddechowego, usprawnia układ sercowo – naczyniowy i wzmacnia mięśnie oraz kości. Pierwsze efekty widać już po kilkutygodniowych ćwiczeniach.

UWAGA: Obowiązkowym elementem poprzedzającym ćwiczenia na stepie jest rozgrzewka całego ciała, włącznie z kręgosłupem i stawami. Przeciwwskazania do wykonywania ćwiczeń to problemy ze stawami i kręgosłupem, a także przebyte niedawno złamania i zwichnięcia.