Dlaczego warto trenować cardio – 5 największych zalet tego treningu

57
Dlaczego warto trenować cardio - 5 największych zalet tego treningu

Trening cardio to ćwiczenia, które mają na celu przede wszystkim poprawić wydolność układu krążenia. Na czym polega taki trening? Dlaczego warto trenować cardio? Poznaj 5 największych zalet tego treningu!

Dlaczego warto trenować cardio – na czym polega trening?

Trening Cardio to ćwiczenia wytrzymałościowe, w których trakcie osoba ćwicząca cały czas monitoruje swoje tętno. Trening należy wykonywać z pulsometrem lub ćwiczyć na urządzeniach, które dokonują pomiarów w trakcie aktywności. Tętno ćwiczącego powinno być utrzymywane na poziomie około 80% maksymalnego tętna, by zapewnić maksymalną efektywność treningu.

Dlaczego warto trenować cardio – 5 największych zalet treningu

Wiesz już, na czym polega trening. Dlaczego warto trenować cardio? Oto 5 największych zalet tego typu ćwiczeń!

#1 Cardio pobudza układ krążenia

Trening cardio wzmacnia serce i wpływa na poprawę jego wydolności, pobudzając je do wzmożonej pracy. Ćwiczenia chronią przed takimi chorobami jak nadciśnienie, zawał serca, otyłość i miażdżyca.

#2 Cardio wzmacnia układ oddechowy

Regularne ćwiczenia cardio dotleniają organizm i wzmacniają płuca poprzez zmuszanie całego układu oddechowego do intensywnej pracy. Inna nazwa dla treningów cardio to trening tlenowy lub aerobowy.

#3 Cardio to bardzo różnorodny trening

Cardio może mieć różną postać, w zależności od upodobań i kondycji ćwiczącego. W ramach treningu można uprawiać jogging, pływanie, jazdę na rowerze, nordic walking, jazdę na nartach, a nawet aerobik. Możesz ćwiczyć w domu, w plenerze lub w klubie fitness!

#4 Dzięki cardio można zgubić zbędne kilogramy

Trening cardio pomaga spalić zbędne kalorie i schudnąć. Aby cieszyć się skutecznymi efektami, należy ćwiczyć od 20 do 40 minut, co najmniej trzy razy w tygodniu i stopniowo wydłużać czas treningów. Tętno ćwiczącego powinno wynosić około 60 – 70% tętna maksymalnego. Spalanie tkanki tłuszczowej następuje zazwyczaj w drugiej fazie ćwiczeń, czyli po około 30 minutach treningu. By cieszyć się zgrabną sylwetką, należy również pamiętać o zdrowej diecie!

#5 Intensywność treningu można dostosować do wieku i kondycji

Poziom intensywności treningu można regulować. Ćwiczenia są zalecane dla wszystkich osób, niezależnie od wieku, płci lub kondycji.