Najbardziej efektywne ćwiczenia na uda

67
Najbardziej efektywne ćwiczenia na uda

Uda to jedna ze stref naszego ciała, która jest najbardziej podatna na odkładanie się tkanki tłuszczowej, zwłaszcza u kobiet. Jak można temu zaradzić? Jak należy ćwiczyć? Poznaj najlepsze ćwiczenia na zgrabne uda!

Najbardziej efektywne ćwiczenia na uda

Do ćwiczeń mających na celu wyrzeźbić uda nie trzeba specjalistycznych przyrządów. Najbardziej popularne ćwiczenia, które pomogą Ci wzmocnić mięśnie górnych partii nóg to… przysiady oraz półprzysiady. Można je wykonywać w prosty, standardowy sposób lub rozbudować, by zaangażować do pracy również inne mięśnie. Świetnym ćwiczeniem na uda jest również unoszenie nóg w pozycji leżącej lub podpartej, wypady w przód i w tył oraz wymachy nóg. Ćwicząc w ten sposób, modelujesz nie tylko uda, ale i mięśnie pośladków.

Półprzysiady a przysiady – jak prawidłowo ćwiczyć?

Aby wykonać prawidłowo półprzysiady, należy ustawić stopy na szerokość ramion i uginać kolana, wysuwając jak najdalej do tyłu biodra. Ćwiczenie wykonujemy, pilnując, by nasze plecy były proste oraz miarowo oddychając. Opuszczając biodra, należy wykonać wdech, natomiast po wzniesieniu bioder naturalnym odruchem jest wydech. Aby wykonać pełne przysiady, należy opuścić biodra jak najniżej, aż do stóp. Kolana powinny być całkowicie ugięte, a stopy nie mogą się odrywać od powierzchni, na której ćwiczymy. Inne modyfikacje przysiadów, to przysiady z unoszeniem kolan, przysiady w rozkroku oraz przysiady z wyskokiem.

Co zrobić, żeby ćwiczenia na uda były skuteczne?

Aby ćwiczenia na uda były skuteczne i doprowadziły do pożądanych efektów, należy przede wszystkim wykonywać je systematycznie. Najbardziej zalecane jest trenowanie 2 – 3 razy w tygodniu, np. co drugi dzień. Wystarczy 10 – 20 minut dziennie, by cieszyć się zgrabną figurą! Dodatkowo można stosować specjalne treningu (kardio lub interwałowy), by w krótkim czasie spalić tkankę tłuszczową i podkręcić metabolizm.

Zdrowa dieta to podstawa! Zadbaj o sposób odżywiania!

Poza ćwiczeniami fizycznymi warto dbać również o dietę. Na posiłek powinno się składać pełnowartościowe śniadanie, lekki obiad oraz kolacja, właściwie zbilansowane pod kątem substancji odżywczych. W zależności od potrzeb i swoich preferencji możesz wypróbować różne programy odchudzania, na przykład innowacyjną dietę 8 – godzinną, której autorem jest Peter Moore (redaktor Men’s Health). Warto wzbogacać codzienną dietę naturalnymi suplementami, wtedy będziesz mieć pewność, że Twój posiłek jest pełnowartościowy!