Owoce goji – nowe dietetyczne panaceum?

42
Owoce goji - nowe dietetyczne panaceum?

Jagody goji to prawdziwy przebój wśród metod medycyny naturalnej. Owoce goji posiadają dużo wartości odżywczych i właściwości lecznicze. Jak je stosować? Czy warto je stosować, by wspomóc odchudzanie? Zapraszamy do lektury!

Owoce goji i ich właściwości

Jagody goji to jeden z najnowszych trendów w sklepach ze zdrową żywnością. Goji to popularna nazwa owoców kolcowoju chińskiego. Roślina ta rośnie na terenie południowo-wschodniej Europy i Azji i jest od dawna stosowana między innymi w naturalnej medycynie chińskiej. W Polsce jagody goji są dostępne w postaci suszonej, można je dodawać do śniadania, jogurtu, potraw z ryżu, zup, deserów i sałatek, a także pić w postaci soku.

Owoce goji zawierają w swoim składzie witaminę C, żelazo, selen, witaminy z grupy B, beta-karoten, nienasycone kwasy tłuszczowe, witaminę E, zeaksantynę, luteinę, błonnik oraz cynk.

Jakie są ich właściwości lecznicze?

  • Wzmacniają odporność organizmu
  • Wspomagają regulację poziomu hemoglobiny we krwi
  • Wspomagają prawidłową pracę narządu wzroku
  • Spowalniają starzenie organizmu

Owoce goji a odchudzanie

Jagody goji to bogate źródło błonnika, dzięki czemu poprawiają one trawienie i są polecane jako przekąska dla osób, które się odchudzają. Goji zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe, które mogą wspomagać odchudzanie oraz beta-sitosterol, który obniża poziom cholesterolu. Jagody goji obniżają także ciśnienie oraz stężenie cukru we krwi, jednak ich stosowanie należy skonsultować z lekarzem, ponieważ mogą się wdawać w interakcję z różnymi lekami.

Owoce goji – przeciwwskazania do spożywania

Działanie i właściwości lecznicze goji są wykorzystywane w medycynie naturalnej od kilku tysięcy lat. „Czerwone diamenty Wschodu” nie są jednak dobre dla wszystkich. Jagody goji to produkt niewskazany dla osób, które przyjmują na stałe leki różnego rodzaju. Po owoce nie powinny sięgać osoby cierpiące na cukrzycę oraz nadciśnienie krwi, a także kobiety w ciąży i karmiące piersią, nie powinno się również przekraczać zalecanej dziennej dawki – maksymalna ilość, jaką można spożyć dziennie, to 5 – 10 g suszonych jagód.

Spożycie niedojrzałych owoców może doprowadzić do zatrucia i zaburzeń układu nerwowego, zanim sięgniesz po jagody goji, należy skonsultować ich stosowanie z lekarzem!