Pilates – co to takiego?

183
Pilates - co to takiego?

Pilates to trening będący połączeniem jogi, baletu i ćwiczeń izometrycznych. Metoda ta ma na celu ogólne wzmocnienie organizmu i poprawę sylwetki, bez nadmiernego rozbudowania tkanki mięśniowej.  Jak ćwiczyć Pilates? Czym charakteryzuje się ta metoda treningowa? Zapraszamy do lektury!

Czym jest Pilates?

Pilates to metoda ćwiczeń fizycznych wymyślona przez niemieckiego sportowca, Josepha Pilates. Trening stanowi połączenie jogi, baletu i ćwiczeń izometrycznych i ma na celu wzmocnienie mięśni bez ich nadmiernego rozbudowania. Pilates to świetny sposób na odciążenie kręgosłupa oraz ogólną poprawę zdrowia. Jakie są zalety tego treningu?

Zalety treningu typu Pilates

Pilates to trening, który wzmacnia mięśnie głębokie. W skład tej metody wchodzi około 500 różnego rodzaju ćwiczeń, a koncepcja tego treningu została opracowana już w latach 20 XX wieku. Głównym celem ćwiczeń jest zwiększenie elastyczności i siły, poprawa postawy oraz rozciąganie i wzmocnienie całego ciała. Dzięki treningom Pilates nie tylko odstresujesz się i wyciszysz, ale i złagodzisz ból dolnej części pleców, co jest szczególnie zalecane dla osób pracujących w pozycji siedzącej.

Jakie ćwiczenia składają się na Pilates?

W skład Pilates wchodzą między innymi takie ćwiczenia jak Roll up (zwijanie kręgosłupa), prostowanie, opuszczanie i unoszenie nóg w pozycji leżącej, Criss – cross oraz nożyce. Tego typu ćwiczenia sprzyjają spalaniu tkanki tłuszczowej zgromadzonej w okolicach brzucha oraz na udach i pośladkach. Do wykonywania Pilates potrzebujesz jedynie odrobiny miejsca w domu i maty do ćwiczeń.

Pilates, czy joga? Co wybrać?

Pilates to uniwersalny trening, przeznaczony dla każdego. Metoda ta jest polecana zwłaszcza osobom cierpiącym na bóle kręgosłupa oraz borykającymi się z różnymi wadami i schorzeniami biernego układu ruchu. Treningi nie wymagają dobrej kondycji i nadają się nawet dla początkujących ćwiczących. Pilates mogą ćwiczyć osoby starsze, kobiety w ciąży, osoby po urazach lub z nadwagą, a także zawodowi sportowcy. Jeśli zastanawiasz się, co będzie dla Ciebie lepsze, pilates, czy joga, warto zapytać o opinię lekarza ortopedę lub lekarza rodzinnego. Pilates nie jest wskazane dla osób cierpiących na problemy z ciśnieniem krwi, zakrzepicą, osteoporozą lub po przebytych zabiegach operacyjnych okolic brzucha. Jeśli cierpisz na ostre stany zapalne lub przepuklinę dyskową, lepiej pójść w stronę spokojniejszych ćwiczeń, takich jak np. joga.