Trening FBW – dobry sposób na rozpoczęcie przygody z siłownią

6
Trening FBW - dobry sposób na rozpoczęcie przygody z siłownią

Trening FBW (Full Body Workout) polega na przećwiczeniu wszystkich partii mięśni podczas jednej jednostki treningowej. Jest polecany przede wszystkim dla początkujących, dopiero rozpoczynających ćwiczenia na siłowni. Osoba wybierająca tego typu plan jest w stanie najszybciej uzyskać widoczne rezultaty treningów, co daje dalszą motywację do ćwiczeń.

Trening dla początkujących

Każda osoba rozpoczynająca treningi na siłowni ma swój indywidualny cel, który chce osiągnąć. Jedni chcą schudnąć, inni wręcz przeciwnie – przybrać na masie. Kobiety z kolei chcą zazwyczaj wysmuklić swoje ciało i nadać mu jędrności. Wszystkie te cele prowadzą jednak do pewnego wizerunku osoby, która ma wysportowaną, zdrową sylwetkę. Nikt nie chce jedynie schudnąć, by zobaczyć niższą wartość na wadze. Dążymy do uzyskania zauważalnego efektu wizualnego i trening FBW nadaje się do tego idealnie.

Full Body Workout – dla kogo?

Trening na siłowni dla początkujących musi być przede wszystkim motywujący i odpowiadać mentalnemu nastawieniu osoby, która dopiero zaczyna swoją przygodę z aktywnością fizyczną. Rozpoczęcie treningów to zwykle bardzo duży krok i wyzwanie – w szczególności, gdy już pierwszego dnia na siłowni widzi się mnóstwo wyćwiczonych ludzi. Dla jednych będzie to dodatkowy bodziec do działania, innych bardzo krępować. Jedni i drudzy będą chcieli jak najszybciej dołączyć do grupy dobrze wyglądających i tutaj swoją rolę zaczyna odgrywać trening Full Body Workout.

Trening FBW – najszybsze efekty na siłowni

Wybierając trening FBW podczas jednego wyjścia na siłownię przećwiczysz wszystkie partie mięśniowe swojego ciała:

  • mięśnie piersiowe,
  • mięśnie grzbietu,
  • mięśnie naramienne,
  • mięśnie ramion (biceps, triceps, przedramię),
  • mięśnie brzucha,
  • mięśnie nóg (uda, łydki),
  • mięśnie pośladków.

Zaangażowanie wszystkich grup już od pierwszego dnia treningów daje ogromny bodziec dla organizmu przy jednoczesnym zachowaniu maksymalnej wydajności w każdym ćwiczeniu. W treningu FBW wykonujemy bowiem jedynie po jednym ćwiczeniu na każdą partię mięśniową. Dzięki temu za każdym razem możemy dać z siebie wszystko. 

Prawidłowe wykonywanie FBW

Osoby początkujące mają bardzo często problem z prawidłowym wykonywaniem ćwiczeń – wszak każde to 3-4 serie po 8-12 powtórzeń. Jeśli chcielibyśmy dodać kolejne na tę samą partię mięśni, osoba, która dopiero zaczyna, może już nie móc podnieść nawet bardzo niewielkiego ciężaru. To bardzo demotywujące, gdy jednocześnie inni dookoła używają znacznie cięższych hantli i talerzy.

Jest to również jeden z głównych powodów kontuzji. Niewyćwiczona osoba nie ma wyrobionej techniki, co w połączeniu z poczuciem presji ze strony innych oraz chęcią szybkich zmian w swojej sylwetce może prowadzić do wypadków, które wyeliminują ją z uprawiania sportu na wiele miesięcy. Bardzo ważne jest by przynajmniej przez pierwszych kilka sesji treningowych na siłowni zajął się taką osobą trener personalny. Wykształcony specjalista wyjaśni dokładnie, jak wykonywać ćwiczenia, by uzyskać najlepsze efekty, nie narażając się na kontuzję, i wykorzystać wszystkie zalety planu FBW.