Wypróbuj fitness na trampolinie!

71
Wypróbuj fitness na trampolinie!

Jumping fitness to stosunkowo nowe pojęcie, funkcjonujące w dziedzinie fitness. W Polsce można znaleźć coraz więcej parków trampolinowych i klubów fitness, które wykorzystują w pełni potencjał tej metody treningowej. Z czym to się je i jak należy ćwiczyć? Zapraszamy do lektury!

Czym jest tzw. jumping fitness?

Jumping fitness (fitness na trampolinie) to trening ogólnorozwojowy, łączący ćwiczenia fizyczne z energetyczną muzyką i dużą dawką dobrego humoru. Trening ten poprawia ogólną kondycję i formę organizmu, rzeźbi sylwetkę, przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej oraz wyzwala duże ilości endorfin. W czasie jednej godziny zajęć i treningu cardio można spalić nawet 1000 kalorii, a 10 minut skakania an trampolinie daje takie efekty, jak pół godziny joggingu. Jumping fitness relaksuje i odpręża, wzmacnia mięśnie, usprawnia krążenie i daje ćwiczącym wiele radości. Jak ćwiczyć prawidłowo?

Jak należy wykonywać ćwiczenia jumping fitness?

Aby nie zrobić sobie krzywdy, zanim przystąpisz do właściwego treningu jumping fitness, pamiętaj obowiązkowo o rozgrzewce. Rozgrzewka powinna się składać z serii prostych kroków, które stopniowo przygotują organizm do zbliżającego się wysiłku. Bardzo ważna jest również technika samych ćwiczeń. Podskoki należy wykonywać na ugiętych kolanach, napinając mięśnie głębokie brzucha.

Ile trwa trening jumping fitness?

Właściwa część treningu na trampolinie to około pół godziny podskoków w różnych układach choreograficznych, dopasowanych do energetycznej muzyki. Skoki wykonuje się ze zmiennym tempem i intensywnością, można je również urozmaicić takimi przedmiotami, jak piłki oraz hantle. Trening powinien się kończyć zestawem ćwiczeń standardowych, takich jak pompki, przysiady oraz rozciąganie.

Jakie są zalety treningu na trampolinie?

Jumping fitness to metoda, która wspomaga rozwój motoryczny, poprawia koordynacje wzrokowo – ruchową, koncentrację uwagi oraz rytmikę. W trakcie ćwiczeń organizm jest maksymalnie dotleniony, a w ich wykonywanie zaangażowane są wszystkie partie mięśni. Trening nie obciąża nadmiernie stawów  i nadaje się zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych. Jumping fitness nie jest jednak zalecany osobom z problemami związanymi z nadciśnieniem, niestabilnością stawów lub po niedawno przebytych urazach. Zajęcia prowadzone są przez wyszkolonych i wykwalifikowanych trenerów, którzy pilnują, by uczestnicy wykonywali podskoki prawidłowo i korzystnie dla zdrowia.