Zaskocz znajomych wegetariańskim fast foodem

11
Zaskocz znajomych wegetariańskim fast foodem

W Polsce nie ma wielu miejsc, w których można zjeść wegetariańskiego burgera, hot doga lub tortillę. Nie zawsze mamy także ochotę na wyjście z domu lub po prostu brakuje nam pomysłów na smaczne przekąski. Poznaj kilka wyjątkowych przepisów i zaskocz nimi znajomych oraz cieszcie się wspólnie wspaniałym smakiem.

Burger wegetariański

Składniki:
● Bułka pszenna, razowa lub do hamburgerów
● Wędzone tofu
● Sałata rzymska lub masłowa
● Pomidor malinowy
● Ogórek kanapkowy
● Jajko
● Ketchup pikantny
● Majonez
● Sos sojowy
● Sól, pieprz, papryka słodka wędzona
● Ser żółty typu gouda

Pieczywo podgrzej w piekarniku lub w opiekaczu, aby było chrupiące. Wędzone tofu pokrój w plastry o szerokości około 0,5 cm i zamarynuj w sosie sojowym z podanymi przyprawami, a następnie smaż przez 8 minut z każdej strony. Usmaż jajko na patelni i dopraw solą oraz pieprzem. Wyjmij bułkę, posmaruj ją ketchupem i majonezem, następnie kolejno układaj składniki na spód bułki: ser, jajko, sałata, pomidor, tofu i ogórek. Podaj z zimnym napojem i frytkami według preferencji.

Hot dog

Składniki:
● Pieczywo do hot doga
● Soczewica brązowa
● Ketchup
● Ogórek kwaszony
● Musztarda
● Sól i pieprz
● Cebula czerwona lub biała

Pieczywo podgrzej. Wypłucz soczewicę i zalej ją zimną wodą oraz dodaj sól i pieprz. Gotuj, aż zmięknie i wystudź. Podsmaż cebulę, aż się zarumieni i dodaj ją do soczewicy. Wystudzoną soczewicę ugnieć i włóż do bułki, dodaj pokrojonego ogórka i sosy. Pyszny wegetariański hot dog jest gotowy. Najlepiej podaj go z cytrynową mrożoną herbatą.

Tortilla

Składniki:
● Tortilla pszenna lub wieloziarnista
● Jogurt grecki
● Sałata rzymska
● Pomidor
● Tofu zwykłe
● Sól, pieprz
● Sos sojowy
● Musztarda sarepska
● Syrop klonowy lub miód
● Olej rzepakowy

Wymieszaj w misce 3 łyżki stołowe jogurtu greckiego, jedną łyżeczkę musztardy, pół łyżeczki syropu klonowego lub miodu i przyprawy. Gotowym sosem posmaruj tortillę. Pokrój w kostkę tofu i zamarynuj je w sosie sojowym, oleju rzepakowym i w przyprawach. Smaż tofu przez 15-20 minut, aż osiągnie brązowy kolor. Ułóż tofu, sałatę i pomidora na tortilli, i gotowe. Możesz także pokroić tortillę w krążki, ta opcja idealnie sprawdzi się na domówce.