Zdrowe śniadanie to podstawa!

51
Zdrowe śniadanie to podstawa!

Nie od dziś wiadomo, że zdrowe śniadanie to podstawa. Pełnowartościowy posiłek spożywany z samego rana dostarczy Ci energii na cały dzień oraz sprawi, że unikniesz napadów głodu w ciągu dnia. Jakie przepisy warto wypróbować? Co dodawać do śniadania, by było pełnowartościowe? Zapraszamy do lektury!

Pomysły na zdrowe śniadania

Aby świadomie i zdrowo jeść, możesz wypróbować ciekawe przepisy na pożywne śniadania. Warto przyrządzić samodzielnie placuszki orkiszowe, pudding z dodatkiem nasion chia, jajecznicę z serem feta i szpinakiem, jaślankę, pastę na kanapki lub frittatę. Jako pełnowartościowe śniadanie świetnie sprawdzi się owsianka domowej roboty. Wystarczy 10 minut, by ją przyrządzić! Do przygotowania owsianki będziesz potrzebować takich produktów, jak płatki owsiane oraz mleko, warto ją również wzbogacić odrobiną syropu klonowego, szczyptą cynamonu oraz łyżką siemienia lnianego.

Zadbaj o to, by śniadanie było pożywne i zawierało wiele witamin

Postaw na owoce! Odżywczy i pełnowartościowy posiłek możesz wzbogacić bananem, avocado, świeżymi malinami, marakują lub musem truskawkowym. Ciekawym i modnym pomysłem na śniadanie jest również frittata. To danie podobne do omleta możesz przygotować z ulubionymi składnikami, takimi jak na przykład ser feta, szpinak i pomidory. Frittatę możesz zrobić z kurkami i pomidorami, szynką i serem feta lub szpinakiem i kaszą jaglaną, zgodnie z twoimi preferencjami kulinarnymi! Raz w tygodniu warto przygotować danie typu szakszuka. To potrawa, która przyjemnie rozgrzewa i nadaje się nie tylko na śniadanie, ale i może być stosowana jako przekąska w ciągu dnia, a jej skład można dowolnie modyfikować, w zależności od tego, co jest akurat w lodówce.

Zamiast śniadania wypróbuj odżywczy koktajl!

Warto wypróbować nowe metody i zamiast śniadania zafundować sobie energetyczny koktajl. Odpowiednio skomponowany napój może w pełni zastąpić śniadanie, a jego przygotowanie nie jest skomplikowane. Będziesz potrzebować jedynie ulubionych produktów mlecznych, zbożowych oraz owoców lub warzyw, w zależności od upodobań. Do przygotowania koktajlu śniadaniowego możesz użyć zarówno świeżych owoców, jak i tych mrożonych. Przykładowy koktajl może być przyrządzony z takich składników, jak maliny, banany, avocado, jogurt naturalny oraz płatki owsiane. Aby wyposażyć się w energię na start i udany dzień, wypróbuj połączenia z daktylami, masłem orzechowym lub nasionami chia. Pożywne smoothie możesz przyrządzić nawet ze szpinaku!