Zumba – jak zacząć? Dla kogo jest ten trening?

185
Zumba - jak zacząć? Dla kogo jest ten trening?

Zumba to nowoczesne ćwiczenia, które pomogą Ci szybko i efektywnie wymodelować sylwetkę, spalić zbędne kilogramy, a także dostarczą dużo dobrej zabawy. W wielu polskich klubach fitness najbardziej popularna jest właśnie Zumba. Jak zacząć ćwiczyć? Dla kogo jest ten trening? Zapraszamy do lektury!

Zumba – jak zacząć przygodę z tym treningiem?

Zumba to ciekawa alternatywa dla osób, które poszukują aktywności fizycznej, która łączyłaby w sobie elementy tańca i sport. To trening sportowy, który jest zarazem intensywny i przyjemny i składa się z wielu ciekawych ćwiczeń aerobowych, wykonywanych do tanecznych piosenek. Lubisz latynoskie przeboje i taniec? Zależy Ci na poprawie kondycji i miłej atmosferze zajęć? Poszukujesz zastrzyku energii i chcesz się oderwać od pracy? Wypróbuj trening Zumba. Jak zacząć? Wystarczy jedynie pozytywne nastawienie, wygodny strój sportowy i buty oraz duża butelka wody.

Trening Zumba – jak zacząć i się nie zniechęcić na start?

Trening Zumba bywa wyczerpujący, zwłaszcza dla osób, które dopiero zaczynają przygodę z tego typu ćwiczeniami. Niektóre układy choreograficzne mogą się wydawać trudne, ale warto mieć świadomość, że z każdymi kolejnymi zajęciami będzie o wiele łatwiej skoordynować pracę swojego ciała oraz opanować ruchy.

Zumba i jej zalety

Dzięki zumbie możesz wyrzeźbić sylwetkę, spalić zbędne kalorie, zrelaksować się, potańczy i poznać dużo świetnych ludzi, wystarczy jedynie zapał i chęci! Trening będący połączeniem tańca i aerobiku wpływa pozytywnie na kręgosłup, angażuje wiele różnych rodzajów mięśni, poprawia metabolizm, pozwala wysmuklić ciało, wprawia w świetny nastrój i jest ciekawy i intensywny. Podczas zajęć z zumby najczęściej ćwiczy się w rytm latynoskich hitów, muzyki klubowej oraz elektronicznej, choreografia może również zawierać elementy samby, merenque, salsy, rumby oraz cza-czy.

Zumbę można ćwiczyć niezależnie od wieku i kondycji, wystarczy kilka minut dziennie, by znacznie poprawić samopoczucie oraz kondycję na wielu płaszczyznach! To sprawdzony sposób na odchudzanie, ponieważ w trakcie jednego treningu można spalić nawet od 600 do 800 kcal. Aby trening odniósł zamierzone efekty, należy ćwiczyć 2-3 razy w tygodniu przez minimum 30 minut. Ćwiczenia można urozmaicić ciężarkami, bardzo popularna jest także basenowa odmiana treningu, czyli aqua-zumba!